Kena siram…


Assalamualaikum

Ada sesiapa pernah kena siram dengan fru? Apa rasa? Dengar kata ada pedih2 sikit… Ada gatal2 sebab katanya fru ada taruk kemikel untuk kasi efek kat air tu. Bom asap pun sama juga katanya. Kalau tak, takkan khairy kena tangkap masa tengah gosok mata (katanya).

Aku pun ada pengalaman kena siram ni. Banyak kali dah. Masa kenduri kawin la selalunya. Adat budaya famili aku. Minggu lepas pun ada juga. Cuma yang selalu digunakan ialah air sirap orang kawen, air bekas orang basuh tangan, dan air paip kosong. Yang ni takdela rasa apa2. Cuma kanak2 akan lebih gembiranya. Yang melihat pun akan tersenyum tawa.

Bila dah tenang… Mungkin boleh buat pesta air Malaysia… Syok wooooo… Akau rasa kengkawan aku yang datang masa majlis resepsi aku masih ingat benda ni. Aku rasa diorang pun terhibur… šŸ˜‰

Life is too short to be unhappy…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s